نماینده مردم چابهار، نیک شهر و کنارک در مجلس، گفت: بافتهای بسیار قدیمی و غیربهداشتی و وضعیت نامطلوب وسایل خنک و گرم کننده برخی مدارس مناطق محروم موجب شده تا دانشآموزان این مناطق مشکلهای فراوانی برای ادامه تحصیل داشته باشند. یعقوب جدگال افزود : بهسازی کتابخانههای مدارس مناطق محروم با تازههای نشر، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی درمیان
دانشآموزان استان سیستان و بلوچستان از جمله اهدافی است که باید با جدیت در مناطق محروم کشور دنبال شود.
نماینده مردم چابهار، نیک شهر و کنارک در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: مدارس یکی از اساسیترین و مهمترین مراکز رشد و پرورش افراد و آماده سازی آنها جهت ورود به اجتماع هستند و این در حالی است که دسترسی نداشتن دانشآموزان به امکانات پژوهشی و آموزشی شاخص علمی این مناطق را کاهش داده است.
وی ادامه داد: باید در تمام مدارس کشور به ویژه مدارس مناطق محروم علاوه بر هر کتاب درسی، چندین کتاب کمک آموزشی نیز ارائه شود تا مکمل و پشتیبان کتب درسی باشد.
جدگال افزود: پرورش استعدادها و کمک به تقویت خلاقیت یکی از اهداف آموزش و پرورش به شمار می آید و مدارس باید در راستای تحقق این هدف به رشد و پرورش خلاقیت دانشآموزان بپردازند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع مجلس یادآورشد: جوانان ایران اسلامی در مراحل مختلف علمی و پژوهشی ثابت کرده اند چنانچه به آنها مجال فعالیت داده شود، میتوانند شاخص علمی کشور را به نحو مطلوب افزایش دهند.