قیمت ها در بازار خودرو افتخار 325 میلیون تومان پژو پارس و شاهین گران شدند


آفتاب نیوز :

قیمت خودرو با تغییرات جزئی روند خود را آغاز کرد و امروز 6 مهر 1402 به کف رسید. اکثر محصولات داخلی و مونتاژ شده از ثبات قیمت برخوردار هستند و برخی از آنها اندکی کاهش می یابند. البته در برخی موارد افزایش جزئی در قیمت خودروها نیز مشاهده می شود.

از چند ماه گذشته با تثبیت نرخ دلار در کانال 50 هزار تومانی و اطمینان بازار خودرو به این نرخ، قیمت خودروها رو به کاهش گذاشت. در واقع با توجه به افزایش شدید قیمت خودرو، این افت قیمت محسوس شد و احساس سقوط آزاد در بازار به وجود آمد. در حالی که این کاهش قیمت اتفاق عجیبی نبود. اما در حال حاضر قیمت ها راکد است و تغییر چندانی نمی کند.

با توجه به قیمت های اعلام شده در سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز اندکی کاهش یافته است.

قیمت خودروهای داخلی از ابتدای امروز با کاهش اندکی مواجه شده است.

کوییک اس دنده ای که یکی از ارزان ترین هاچ بک های بازار محسوب می شود، تنها با یک میلیون تومان کاهش به قیمت 343 میلیون تومان به فروش می رسد.

سدان لوکس شاهین جی شرکت سایپا که دیروز ۲ میلیون کاهش داشت، یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۵۸۶ میلیون تومان به فروش می رسد.

سمند سورن پلاس یکی دیگر از سدان های بازار است که مانند سایر خودروها تنها دو میلیون تومان افت داشته و با قیمت 573 میلیون تومان به فروش می رسد.

پژو پارس LX TU 5 که قیمت آن دیروز تغییری نداشت، امروز رکورد کاهش قیمت را به خود اختصاص داد و با سه میلیون تومان کاهش وارد کانال 620 میلیون تومان شد.

در بازار مونتاژ قیمت خودرو نوسان بیشتری دارد.

جک جی 4 آپشنال که یکی از ارزان ترین سدان های کامپکت بازار است نسبت به روز گذشته با افزایش پنج میلیون تومانی وارد کانال 740 میلیون تومانی شد.

مدل B 30 امروز با حدود 15 میلیون کاهش به 995 میلیون امروز رسید و مدل 1400 بدون تغییر در هفته گذشته.

هایما S 5 سرعته اتوماتیک که یکی از خودروهای مونتاژی ایران خودرو است، تنها پنج میلیون تومان ارزان شده و یک میلیارد و 155 میلیون تومان به فروش می رسد.

جک اس 5 نیوفیس یکی دیگر از کراس اوورهای کامپکت موجود در بازار است که 1320000000 با تخفیف 10000000 قیمت دارد.

عماد جعفری کارشناس بازار خودرو می گوید: روند بازار خودرو در حال حاضر ثابت است و بعید است در هفته آینده قیمت خودرو با چنین تغییراتی مواجه شود. امید است خودرو در کشور از کالاهای سرمایه ای دور شود و خریداران آن به خودرو به چشم یک کالای مصرفی نگاه کنند و انتظار افزایش قیمت آن در چند سال آینده را نداشته باشند.

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تعمیر پرینتر حرفه ای: راهی برای حل مشکلات پرینتر شما
انفجار آنلاین: یک پدیده جذاب در دنیای بازی‌های آنلاین
کتاب کار دبستان: راهنمایی شگفت‌انگیز برای دانش‌آموزان
Discover Your Dream Home: House with Acreage for Sale
Discover Your Dream Home with Acreage for Sale
شرط بندی بازی انفجار: راهی جذاب برای پیش بینی و سرگرمی
تماس با ما